torsdag 27 oktober 2011

Frukost

Max har fastnat för smoothies. När jag berättade att det var mango i blev han inte förtjust. Häromdagen ville han att jag bara skulle ha hallon i. Jag gjorde som han sa men varnade att smaken skulle bli mesig. Han höll med. Mangon höjer smaken.

Idag har jag varken mango eller hallon. Frysen är nästan tom på frukt och bär. Det blir därför 2 bananer och 1 dl blåbär samt två stora isbitar.

Efter ganska många amerikanska pannkakor har jag kommit fram till att de blir bäst med "sprutfett". Eller om det smälta smöret får svalna ordentligt. Ha inte för hög värme och låt stekpanna bli varm innan du lägger i första omgången.

Jag skulle vilja ändra och ha bär i pannkakorna men det går inte hem. Så jag fortsätter med "orginalet".


Nu har jag fått liv i tre monsterungar. Utfodrat dem och hundarna. Kört två ungdomar till bussen vid två olika tider och lämnat av en vid skolan. Bilen kör i skytteltrafik fram och tillbaka.
Jag är helt slut. Tar med mig kaffe och en bok och kryper ner i sängen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar